fredag 6 april 2018

Test my demo and give me constrictive feedback thanks.


Hej, nu är jag klar med min demo version av spelet This is my truth. Spelet handlar om karaktären Quinn Bandell och Frank. I spelet får du prata med Quinn där du får reda på en glömd berättelse om karaktären Frank. Hur denna berättelse kommer att fortsätta och sluta är ännu inte helt klart, utan kommer att konstrueras beroende på vad jag får feedback. Jag vill ha feedback kring, hur spelet kan gå vidare i berättelsen, men även andra former av konstruktiv feedback.

Bakgrund:
Spelet är en konstnärlig undersökning, där jag undersöker begrepp såsom - identitet, roller, livsvärld och förförståelse. I Spelets värld kan man för pröva på olika "roller", såsom att vara ond eller god. Spel är en form av en lek där individen kan få "rollspela", "pröva" sig fram olika förhållningsätt. Kanske spel/konstnärligt arbete kan ge olika möjligheter för elever att kunna utforska identitet, i så fall vaddå? och vilka risker finns det då?
Eller kan det vara så att de kan skapa problem för läraren att ge konstruktiv feedback till en elev när den håller på att göra spel, kanske kan det blir svårt för läraren att kunna ge feedback som är kopplad till just de "innehåll" eleven jobbar med?  

Syftet är att undersöka vad det finns för möjligheter och risker med att jobba konstnärligt i förhållande till identitetsskapande.

Alt. Att undersöka vad för slags feedback kan en lärare ge en elev som jobbar med spel?  

Testa gärna mitt demo och ge mig konstruktiv feedback om du vill.
I nedan kommer länken till spelet:




Illustration på spelet - This is my truth










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar